четвер, 2 лютого 2017 р.

Свято "Хто багато читає, той багато знає"


Свято «Хто багато читає, той багато знає»

Мета. Розширити знання учнів про значення книги в житті школяра, про бережне ставлення до книги. Формувати бажання більше читати, виховувати любов до книги.

Обладнання. Виставка книг, словників, святково прибраний зал. На дошці – прислів’я, прохання книги. 

Учні.

1. Любі хлопчики й дівчатка,
В нас сьогодні Свято книги.
Будем разом святкувати,
Книгу-друга прославляти. 

2. Скільки книг є у друкарні!
Книги різні, книги гарні.
От краса, якби ти зміг
Прочитати, друже, їх!

3. В день народження до друга
Доведеться тобі йти,
То казок чудову книгу
Принеси в дарунок ти.

4. Книги дружать з дітворою – 
Полюби їх у житті,
І улюблені герої
Будуть друзями тобі.

5. Ти можеш із другом своїм посваритись,
І навіть, образившись, тиждень мовчать,
А книжка не сердиться, книжка не злиться,
Вона лиш добра тебе буде навчать.

6. Бо книга — вчитель, добрий друг вона,
Завжди порадить щиро й допоможе.
В ній людства мудрість зібрана земна,
Тому вона — усе на світі може!

7. Це знань могутнє й чисте джерело,
Що не міліє — повниться з роками!
І як би там людині не було,
А мудра книга завжди поруч з нами.

Входить Книга.

Книга

Я – книжка для усіх цікава,
Мене читають залюбки,
В бібліотеці я буваю мало
І не відлежую свої боки.
У світ казковий всіх вас кличу,
Мене щодня ви берете.
Та в багатьох погані звички:
Той їсть зі мною, а той мне,
Той рве сторінки, букви коле,
Цей замальовує рядок,
Той в ліжку, а не коло столу
Мене читає весь деньок.
Якби сміливців всіх зібрати,
Що тут живуть між сторінками,
Й нечемних учнів покарати
За поведінку із книжками,
Й навчити книгам помагати
Та всюди берегти їх.

Учитель. На дошці написані прохання книги до дітей та дорослих. Зараз Книга зачитає вам ці прохання, а ви уважненько послухайте, та намагайтеся завше їх дотримуватися. 

- Беріть книгу тільки чистими руками!

- Не перегинайте книжку – від цього випадають сторінки!

- Не кладіть у книжку олівці, ручки та інші предмети!

- Не загинайте сторінок, а користуйтеся закладками!

- Не читайте лежачи та під час їди!

- Щоб книжка була чистою та довго вам служила – обгорніть її!

- Якщо книга порвалася – обов’язково підклей її !!!

- Перегортай сторінки за правий верхній куток!!!

Подерта книга

Ох ви, буквочки мої розмальовані,
Ви, сторіночки мої пошматовані.
Навтішався з вас Івась досхочу.
І малюнки з мене вчора вирізав,
І на схемах різні букви написав!

Книга

Що мені з тобою робити? Як допомогти? Треба кликати дідуся Папера!
Дідусю, дідусю, ходіть мерщій сюди, нам потрібна ваша допомога!

Дідусь Папір

Бідна ти моя, понищена каліко,
Хто ж тобі заподіяв стільки лиха?
Але сам я тобі не допоможу,
Я швидко по Ножиці побіжу.
- Ножиці, не лежіть,
Ідіть та книгу лікувати поможіть!

Ножиці

Шкода мені тебе, книжко гарна,
Хтось понищив твої сторінки намарно.
Допоможу тобі, щоб ти гарна стала знову,
Щоб вела з дітьми розумними розмову.
Але без Клею аж ніяк не обійтись.
- Де ти, Клею, не стрибай,
До нас біжи, допомагай!

Клей

З ніжки на ніжку я стрибаю,
Книжку лікувати допомагаю.
Всі дірочки, всі сторінки приведу до порядку,
Буде ця книжка мати мій слід на згадку.
Та щоб все привести до ладу,
Я ще по Гумку піду.
- Ходи, Гумочко, не лежи,
- Нам книжку лікувати поможи!

Гумка

Я – Гумка, Гумка, Гумка,
Та хочу всім сказати, 
Щоб всі ці неподобства
Не сміли більш писати.
Щоб наша книжка стала ще гарніша,
Треба покликати Обгортку.
- Ходи, Обгортко, не лежи,
Книжку обгорнути допоможи!

Обгортка

Я така гладенька, блискуча і ніжна.
Ця книжка зі мною буде, мов царівна.
Я оберігаю всі книги на світі,
Тому обгортайте свої книги, діти.
Але для повного порядку
Книзі потрібна ще й Закладка.
- Закладко, до мене біжи, 
Нашій Книжці допоможи.

Закладка

Я дуже потрібна, друзі, вам,
Нелегко без мене книжечкам,
Бо діти сторінки обривають,
Якщо мене в книжку не закладають.
Ось я до тебе, книжечко, притулюся,
Не раз при читанні діткам знадоблюся.


Подерта книга

Дякую всім, хто в книжковій лікарні працює,
Хто нове життя таким, як я, дарує.
А всі, хто до книжок погано ставиться,
Пам’ятайте, як книжці болить.
Таке лікування їй надавайте:
Папір, клей та ножиці беріть,
Обгорніть і все олівцем написане зітріть,
Бо книжка велику мудрість має.

Дідусь Папір

Так-так, бережіть книги, читайте їх, адже
Книга – джерело знань.

Ножиці

Книга – віконце, через яке весь світ видно.

Клей

Одна книга тисячі людей навчає.

Гумка

Дім без книги, що день без сонця.

Обгортка

Золото добувають з землі, а знання – з книги.

Закладка

Хто багато читає, той багато знає.

Учні сідають

Учитель. Звичайно, хто багато читає, той багато знає. Зараз ми перевіримо, чи багато ви знаєте героїв дитячих книг. На кожну букву алфавіту потрібно назвати літературного героя (учитель показує літеру – учні називають героя):

А — Айболить, Аліса

Б – Буратіно, Баба Яга

Г – Гном, Гидке каченя

Д – Дюймовочка

3 – Золота рибка

Ж – Жар-птиця

К – Колобок, Крокодил Гена

М – Мауглі, Мальвіна

Н – Незнайко

С – Снігурочка

Т – Тортила

Ц – Царівна-жаба

Ч – Чебурашка

Учитель. 

- Дітки, а чи знаєте ви, яка найменша книга у світі? Найменша книга в світі створена українським майстром Седристим – у ній кілька віршів із «Кобзаря». Книжка має 12 сторінок і на кожній по 8 віршованих рядків. Сторінки настільки тонкі, що перегортати їх можна кінчиком загостреної волосини. Зшита книжка павутинкою, а обкладинка зроблена з пелюстки безсмертника.

А найбільша книга вийшла у світ у минулому столітті у 1832 році в Лондоні, її висота – 5,7м, а ширина – 2,7 м. Розмір букв 15 см.

Учитель. 

Зараз ми всі разом спробуємо скласти вірш про книжку. Я буду розпочинати рядок, а ви повинні його закінчити.

Книжки у світі різні є

І в кожної ім’я ... (своє).

А люди всі книжки читають,

Тому і розум світлий ... (мають).

За розмірами є тоненькі,

Малі, великі і ... (товстенькі).

Гіганти і мікроскопічні,

Прозові є і ... (поетичні).

Всі на землі книжки чудові,

Є історичні й ... (наукові).

Поради є в книжках практичні,

Книжки бувають ... (фантастичні).

З малюнками є і без них,

Й такі, що викликають ... (сміх).

Бувають енциклопедичні,

Є з нотами книжки — ... (музичні).

В книжках казки й оповідання

І різні для дітей ... (завдання).

Книжки — розгортки є і звичні,

А в них малюнки ... (симпатичні).

Усякі є, а як інакше?

Є для дорослих, є — ... (дитячі).

Про радість є й про горе-лихо,

Є для навчання, є — для ... (втіхи),

Їх для людей — силенна сила,

Аби читати їх ... (хотіли)!

Якщо дитина їх читає,

Вона уже багато ... (знає).

Молодці, гарно впоралися із завданням.

Учні

1. Із книгою, із словом поріднися,
Хай буде книга – наш насущний хліб.

2. Тож зачерпни із неї і напийся
Снаги, що в серці залишає слід.

3. І сонце ясніше засвітить для вас,
І небо засяє таке голубе!

1. Вам подружитися з книгою треба –
І книжка ніколи…

2. І книжка ніколи…

3. І книжка ніколи…

Разом: Не зрадить тебе!

Учитель. Любі діти! Книга вселяє в нас любов до рідної України, повагу до народів, інтерес до культури. Вона навчає рідної мови, розкриває красу поетичного слова, допомагає усвідомлювати його велику силу. Тому бережіть книги, любіть книги, читайте їх, збагачуйте себе знаннями. А на згадку про наше свято прийміть маленькі подарунки-закладки від учнів 4 класу. 

Учні 4 класу вручають гостям закладки. 

Щоб завжди книжки тримати 
У належному порядку,
Треба в них постійно мати
Ось такі зручні закладки.

1. Любі хлопчики й дівчатка,
В нас сьогодні Свято книги.
Будем разом святкувати,
Книгу-друга прославляти. 

2. Скільки книг є у друкарні!
Книги різні, книги гарні.
От краса, якби ти зміг
Прочитати, друже, їх!

3. На день народження до друга
Доведеться тобі йти,
То казок чудову книгу
Принеси в дарунок ти.

4. Книги дружать з дітворою – 
Полюби їх у житті,
І улюблені герої
Будуть друзями тобі.

5. Ти можеш із другом своїм посваритись,
І навіть, образившись, тиждень мовчать,
А книжка не сердиться, книжка не злиться,
Вона лиш добра тебе буде навчать.

6. Бо книга — вчитель, добрий друг вона,
Завжди порадить щиро й допоможе.
В ній людства мудрість зібрана земна,
Тому вона — усе на світі може!

7. Це знань могутнє й чисте джерело,
Що не міліє — повниться з роками!
І як би там людині не було,
А мудра книга завжди поруч з нами.

Закладка

Я дуже потрібна, друзі, вам,
Нелегко без мене книжечкам,
Бо діти сторінки обривають,
Якщо мене в книжку не закладають.
Ось я до тебе, книжечко, притулюся,
Не раз при читанні діткам знадоблюся.

Закладка

Хто багато читає, той багато знає.

Книга

Я – книжка для усіх цікава,
Мене читають залюбки,
В бібліотеці я буваю мало
І не відлежую свої боки.
У світ казковий всіх вас кличу,
Мене щодня ви берете.
Та в багатьох погані звички:
Той їсть зі мною, а той мне,
Той рве сторінки, букви коле,
Цей замальовує рядок,
Той в ліжку, а не коло столу
Мене читає весь деньок.
Якби сміливців всіх зібрати,
Що тут живуть між сторінками,
Й нечемних учнів покарати
За поведінку із книжками,
Й навчити книгам помагати
Та всюди берегти їх.

- Беріть книгу тільки чистими руками!

- Не перегинайте книжку – від цього випадають сторінки!

- Не кладіть у книжку олівці, ручки та інші предмети!

- Не загинайте сторінок, а користуйтеся закладками!

- Не читайте лежачи та під час їди!

- Щоб книжка була чистою та довго вам служила – обгорніть її!

- Якщо книга порвалася – обов’язково підклей її !!!

- Перегортай сторінки за правий верхній куток!!!

Книга

Що мені з тобою робити? Як допомогти? Треба кликати дідуся Папера!

Дідусю, дідусю, ходіть мерщій сюди, нам потрібна ваша допомога!

Гумка

Я – Гумка, Гумка, Гумка,
Та хочу всім сказати, 
Щоб всі ці неподобства
Не сміли більш писати.
Щоб наша книжка стала ще гарніша,
Треба покликати Обгортку.
- Ходи, Обгортко, не лежи,
Книжку обгорнути допоможи!

Гумка

Дім без книги, що день без сонця.

Дідусь Папір

Бідна ти моя, понищена каліко,
Хто ж тобі заподіяв стільки лиха?
Але сам я тобі не допоможу,
Я швидко по Ножиці побіжу.
- Ножиці, не лежіть,
Ідіть та книгу лікувати поможіть!

Дідусь Папір

Так-так, бережіть книги, читайте їх, адже

Книга – джерело знань.

Ножиці

Шкода мені тебе, книжко гарна,
Хтось понищив твої сторінки намарно.
Допоможу тобі, щоб ти гарна стала знову,
Щоб вела з дітьми розумними розмову.
Але без Клею аж ніяк не обійтись.
- Де ти, Клею, не стрибай,
До нас біжи, допомагай!

Ножиці

Книга – віконце, через яке весь світ видно.

Клей

З ніжки на ніжку я стрибаю,
Книжку лікувати допомагаю.
Всі дірочки, всі сторінки приведу до порядку,
Буде ця книжка мати мій слід на згадку.
Та щоб все привести до ладу,
Я ще по Гумку піду.
- Ходи, Гумочко, не лежи,
Нам книжку лікувати поможи! 

Клей

Одна книга тисячі людей навчає.

Обгортка

Я така гладенька, блискуча і ніжна.
Ця книжка зі мною буде, мов царівна.
Я оберігаю всі книги на світі,
Тому обгортайте свої книги, діти.
Але для повного порядку
Книзі потрібна ще й Закладка.
- Закладко, до мене біжи, 
Нашій Книжці допоможи.

Обгортка

Золото добувають з землі, а знання – з книги.

Подерта книга

Ох ви, буквочки мої розмальовані,
Ви, сторіночки мої пошматовані.
Навтішався з вас Івась досхочу.
І малюнки з мене вчора вирізав,
І на схемах різні букви написав!

Подерта книга

Дякую всім, хто в книжковій лікарні працює,
Хто нове життя таким, як я, дарує.
А всі, хто до книжок погано ставиться,
Пам’ятайте, як книжці болить.
Таке лікування їй надавайте:
Папір, клей та ножиці беріть,
Обгорніть і все олівцем написане зітріть,
Бо книжка велику мудрість має.

1 .Із книгою, із словом поріднися,
Хай буде книга – наш насущний хліб.

2. Вам подружитися з книгою треба –

І книжка ніколи…

Разом: Не зрадить тебе!

3. Тож зачерпни із неї і напийся

Снаги, що в серці залишає слід.

4. І книжка ніколи…

Разом: Не зрадить тебе!

5. І сонце ясніше засвітить для вас,
І небо засяє таке голубе!

6. І книжка ніколи…

Разом: Не зрадить тебе!

Щоб завжди книжки тримати 
У належному порядку,
Треба в них постійно мати
Ось такі зручні закладки.




Немає коментарів:

Дописати коментар