четвер, 2 лютого 2017 р.

Ранок "Прекрасне посміхається із казки"


Тема. Прекрасне посміхається із казки 

Мета. Прищеплювати любов до казки, розвивати творчу уяву, винахідливість, уміння взаємодіяти у групах; виховувати почуття прекрасного, любов до книги, бажання читати казки та інші твори.

Матеріал: виставка книжок із казками різних народів світу та авторськими, малюнки, ілюстрації, тощо.

Хід свята

Учитель. Доброго дня, друзі. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi.


Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi. Саме від них позаписували визначні наші письменники і вчені тисячі і тисячі чудо¬вих казок. Іноді автори змінюють зміст казки, діалоги, початок чи закінчення казки, але найголовніше залишається завжди - добро має перемогти.

Сьогоднішнє свято незвичайне. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки.

Діти.

1. Казок багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
І кожен з нас, дорослий чи малий, 
Ці казочки читати полюбляє.

2. Казка – це світ чарівний та незвичний, 
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку - це ж бо так цікаво, 
Це справді свято, радість для душі.

3. У казці звірі мову мають, 
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають, 
Тому і люблять казку діти всі.

4. Мудра казко, казко-чарівнице, 
Ти даруєш ласку, вчиш творить добро.
Тож поведи усіх нас за собою 
У світ прекрасний, мудрий і чудовий.

Разом. Казочко, казочко, ти приходь до нас, 

Завітай любесенько у наш третій клас. 

5. В країну казок підем я і ти, 
У казці всім цікаво побувати. 
Там вірних друзів можемо знайти, 
І з ними зможем товаришувати.

6. Сьогодні ми казку сюди запросили, 
Щоб бачити казочку, слухать гуртом, 
А казка в завії десь там заблудила. 
Давайте її погукаєм разом!

Разом. Казочко, казочко, ти виходь до нас, 

Завітай любесенько у наш третій клас.

Казка (входить)

Вітаю вас, дорослі і малі, 

Від всіх казок низенький вам уклін. (кланяється)

Я – казка мудра. Хочу вам сказати, 

Що кожен з вас мене повинен знати, 

Бо, кажуть, казка вчить на світі жити

Та правду й волю завжди боронити. 

- Дякую, що ви запросили мене на свято. Я прийшла до вас, щоб побачити, чи ви любите і знаєте казки. Тому я залишаюся з вами на святі. 

Виконання пісні.

Казка сідає, учні виходять.

Вчитель. 

Прийшла, нарешті, довгожданна мить:

Герої казки нас усіх вітають.

Чарівна музика тихесенько звучить, 

І казка перед нами оживає.

- Учні 3 класу пропонують вашій увазі казку на новий лад. А яку саме? Слухайте уважно і дізнаєтеся. 

Входить коза з козенятами.

Вчитель. 

Була собі кізонька біла

Дуже симпатична і мила.

Мала вона семеро маляток,

Семеро чудових козеняток.

Коза.

Мої діточки, козеняточка, 

Найкращі у світі маляточка,

Я для вас, я для вас на базар піду,

Найсмачнішу капусточку вам знайду.

А ви вдома сидіть, двері міцно запріть,

Вовка сірого не впускайте.

Ось вам ключі – тримайте!

Козеня 1. Добре, добре матусю,

Йди собі, про нас не турбуйся!

Коза. 

Ви удома сидіть дуже тихо, (показує пальчиком)

Як почує вас вовк – буде лихо!

Козеня 2. Добре, добре матусю,

Йди собі, про нас не турбуйся!

Коза. 

Мої діточки, козеняточка, 

Найкращі у світі маляточка,

Я для вас, я для вас на базар піду,

Найсмачнішу капусточку вам знайду. Махає рукою, виходить.

Козеня 1. Залишилися ми вдома,

Ти – найперша, а я – сьома.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 2. Не боїмося ми нікого,

Навіть, навіть вовка злого.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 3. Ми - слухняні козенята,

І не будем відчиняти.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 4. А ми туп його ногами,

А ми бац його рогами.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 5. Не боїмося ми нікого,

Переможем вовка злого.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 6. Ми бабах його ногами,

Ми бабах його рогами.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Козеня 7. Ми - хоробрі козенята,

Ми - веселі козенята.

Усі семеро козенят – (разом) – МЕ.

Танець «На шагающих утят».

Входить вовк.

Вовк.

Пісню чути ще із хати.

Молодці!

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,( на кожного показує пальчиком)

Так пищать, що чути всім.

Козеняточка маленькі,

Ще дурненькі та смачненькі. Голосно стукає.

Козеня 1. Хто це стукає до нас?

Вовк. Це електрик, дід Панас.

Козеня 2. Нам матуся наказали,

Щоб дверей не відчиняли.

Козеня 3. Ми - слухняні козенята,

І не будем відчиняти.

Козеня 4. Ви матусю зачекайте,

Чи пізніше завітайте.

Вовк.

Хто б подумав – от невдача!

Ну зажди м’ясце козяче! (махає пальчиком)

Стукає знову.

Козеня 1. Хто це стукає до нас?

Вовк. Відчиніть, привезли газ.

Козеня 2. Нам матуся наказали,

Щоб дверей не відчиняли.

Козеня 3. Ми - слухняні козенята,

І не будем відчиняти.

Козеня 4. Ви матусю зачекайте,

Чи пізніше завітайте.

Вовк.

Хто б подумав – знов невдача!

Недурне м’ясце козяче!

Стукає знову.

Козеня 5.

Хто це знову в двері стукав?

Вже набридло, просто мука!

Вовк.

Я сусідка ваша – киця!

Принесла я вам морквицю

Соковиту і смачну,

І солоденьку таку.

Козеня 6. В киці голос не такий,

В киці голосок тонкий.

Козеня 7. Ти не киця, ні, ти – вовк!

Що ти м’явкаєш – замовкни!

Вовк.

Хто б подумав – знов невдача!

Хитре це м’ясце козяче!

Знайте хитрість і мою –

Зараз голос підкую.

Виходить, потім повертається назад.

Стукає.

Козеня 1. Хто це знову в двері стукав?

Знову вовк, чи дід Панас?

Вовк. Відчиніть, вам телеграма.

Козеня 2. На базарі наша мама.

Вовк.

Ну й розумні козенята.

Що ж, читаю:

«Ваша мама на базарі

Впала, ніжки позбивала,

Ще й зламала кінчик рога,

Їй потрібна допомога!»

Козеня 3. Це брехня!

Козеня 4. А якщо ні?

Страшно, боязко мені!

Козеня 5. Відчиняти треба йти,

Мамі слід допомогти!

Відчиняють двері, входить вовк.

Вовк. У-у-у-у! Козенята розбігаються.

Вовк.

От попались! Ну і ну!

Зараз всіх вас половлю.

Козеня 6. Вовк! Він нас перехитрив,

Навіть голос підробив!

Козеня 1. Мамо, мамо, я боюся!

Разом. Ой рятуйте нас, матусю!

Входить коза, наставляє на вовка роги.

Коза.

Вовче, сірий лиходію,

Ти біди не заподіяв?

Козенята любі, милі,

Чи усі здорові, цілі?

Якщо скривдив козенят,

Дорогих моїх малят,

Заколю тебе рогами,

Затопчу тебе ногами.

Вовк.

Що ти, що ти, не кричи

І ногами не топчи.

Ось твої всі козенята,

Я хотів лише пограти.

Гарна в тебе дітвора,

А мені вже в ліс пора.

Вовк виходить.

Вчитель.

Вовк утік, аж миготіли п’ятки,

Слухайтесь матусю, козенятка,

Мамину науку пам’ятайте.

Мама і навчить, і порятує,

Часто і смачненьким почастує.

Мама – кращий друг малят,

І не тільки козенят.

Звучить пісня про маму. Коза бере козенят за руки, і всі разом виходять.

Казкова вікторина

Вчитель. Ви подивилися постанову казки «Вовк і семеро козенят», але ж Казка завітала сьогодні до нас не лише для того, щоб побачити, які в нашій школі гарні артисти, а ще й для того, щоб перевірити, чи багато казок ви прочитали, чи багато мультфільмів подивилися, всі були уважними, чи добре все запа¬м'ятали, чи нічого не наплутали.

Ото ж зараз я оголошую казкову вікторину! У вікторині будуть змагатися 2 команди «Ріпка» та «Колобок» (вчитель ставить на столи назви команд). У кожну команду нам потрібно по 5 учнів (по 2 учні з 2 та 3 класів, та по 1 учневі з 4 класу).

Слідкувати за правильністю відповідей та підраховувати бали буде наше вельмишановне журі. 

А для того, щоб стати членом команди, потрібно дати відповідь на моє запитання.

Ото ж, розпочинаємо! 

Запитання для учнів 2 класу.

Відгадати назву казки, або казкового героя.

* * *

Вовка зовсім не боявся 

І ведмедю не дістався, 

Але лисиці на зубок 

Все ж потрапив... (Колобок)

* * * 

Він звірят усіх лікує, 

Від холери їх рятує. 

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить. (Айболить)

* * * 

Сидить півник на печі 

Їсть смачненькі калачі. 

Ось лисичка прибігає, 

Півника мерщій хапає. 

Біжить півень рятувати,

В лиса півника забрати. (Котик і півник)

* * * 

На городі виростала, 

Сили набирала, 

Непомітно, дуже швидко, 

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати. 

А цю казку, діти, ви 

Встигли відгадати? (Ріпка)

Запитання для учнів 3 класу.

* * * 

Втік із мультика дивак.

Як це трапилося, як?

Дуже просто, наче птах,

Полетів собі на дах. (Карлсон)

* * * 

Вигнав дід козу із хати — 

Та й пішла вона блукати:

В зайця хатку відібрала. 

Всі козу ту виганяли, 

Рак козуню ущипнув, 

Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)

* * * 

Сидить дівчина в корзині 

На ведмежій дужій спині. 

А чому ж вона сховалась, 

Ведмедеві не призналась? (Маша і ведмідь)

* * * 

Виріс цей хлопчина з малої деревини.

У печі зміючку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало,

на крилечка свої взяло.

Принесло до тата й мами

частуватись пирогами… («Івасик-Телесик»)

* * * 

Я – бичок-третячок,

смоляний в мене бочок.

Мене з соломи дід зробив,

бік смолою засмолив. (Солом’яний бичок»)

* * * 

Маленьке, сіреньке

біди наробило,

щось біле, кругленьке 

хвостиком розбило. («Курочка Ряба»)

Запитання для учнів 4 класу.

* * * 

Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка —

Десь губити черевички. 

(Попелюшка)

* * * 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хтось дівчинку цю по дорозі зустрів.

Як казка ця зветься? 

Хто б відповів?

(Червона Шапочка)

Ось у нас є дві команди : «Ріпка» та «Колобок». Тому ми можемо розпочинати казкову вікторину.

I тур «Розминка»

Завдання: дати якнайбільше правильних відповідей на 10 запитань.

1. В якій казці дівчинка йде в зимовий ліс за квітами? («Дванадцать місяців».)

1. У якої героїні були кришталеві черевички? (У Попелюшки.)

2. Дівчинка з голубим волоссям. (Мальвіна.)

2. Господар будинку в Простоквашино. (Дядько Федір.)

3. Який ключик отримав від черепахи Буратіно? (Золотий.)

3. Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи) 

4. Поштар в селі Простоквашино. (Пєчкін.)

4. Хто був другом крокодила Гени? (Чебурашка.)

5. Як звали трьох поросят? (Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф.)

5. Хто дуже любив хвалитися і за це поплатився життям? (Колобок)

6. Назвіть героїв казки, в якій один говорив: "Ловись, рибко мала і велика!", а інший: "Мерзни, мерзни вовчий хвіст" (Лесичка-сестричка і вовк-панібрат)

6. У якій казці вміли говорити: піч, яблуня і річка? (Гуси-лебеді). 

7. Як називається казка , в якій дідуся звали Андрюшка, а його бабу – Марушка? (Ріпка) 

7. Назвіть усіх звірят - героїв казки "Рукавичка". (Мишка-норушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрід)

8. Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко ) 

8. Чий будиночок зайняла Коза-Дереза? ( Зайчика ) 

9. Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику ) 

9. Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею) 

10. Кого зробив дід із соломи? (Бичка) 

10. Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка) 

II тур «Весела анаграма»

На листках написані імена героїв казок, але букви переставляються (першу літеру можна підкреслити). 

Завдання: відгадати героїв казок і мультфільмів.

1. Чомокайвдю — Дюймовочка.

2. Абба-гая — Баба-яга.

1. Биолтьай — Айболить.

2. Бліскожіна — Білосніжка.

IІІ тур «Ерудит»

Завдання: скласти якнайбільше слів із слова СНІГУРОЧКА ( за певний час). 

Варіанти: сніг, ріг, роса, ніс, сон, коса, оса, ріка, ручка, рік, ранг, гора, рагу, круг, сік…

(Завдання для вболівальників)

Завдання: відгадати назви дитячих казок (назви перевернуті навпаки)

1. Гарне циплятко – гидке каченя

2. Біла хустинка – червона шапочка

3. Бодрствующее чудовисько– спляча красуня

4. Миш в туфлях – кіт у чоботях

5. Принц на гарбузі – принцеса на горошині

6. Ржава відмичка – золотой ключик

7. Качури – селезні – гуси – лебеді

8. 1 рік – 12 місяців

9. Той, хто не живе в підвалі –карлсон, який живе на даху

10. Льодяний король – снігова королева

11. Дівчинка-ручка– хлопчик-мізинчик

12. Старі штани королеви – нове плаття короля

ІV тур «Впізнай героя за його вчинками або діями»

1. Як звали дівчинку, яка пішла до лісу, заблукала, зайшла в чужий будинок, де жили ведмеді? (Маша). 

2. Він вигнав з печі козу-дерезу. (Рак)

3. Вона його з’їла, коли він співав їй пісеньку. (Лисичка)

4. Він ловив рибку у срібному човні із золотим весельцем. (Івасик-Телесик).

5. Він застряг при виході з нори, тому що забагато наївся. (Вінн Пух)

6. Він проткнув носом малюнок із намальованим костром. (Буратіно)

7. Він казав, що від сонця відірвався шматок, і впав йому на голову. (Незнайко)

8. Він ходить в гості зранку. (Вінні Пух)

V тур «Впізнай з якої казки?» 

На столі розкладені аркуші, на яких зображені предмети з казок. Члени команд по черзі підходять і вибирають один із аркушів. 

Завдання: відгадати, з якої казки предмет. 

1. Глечик з вузькою шийкою. «Лисичка і журавель» 

2. Чоботи. «Кіт у чоботях» 

3. Червона шапочка. «Червона шапочка» 

4. Рукавичка. «Рукавичка».

5. Яблуко. «Казка про сплячу красуню» 

6. Колосок. «Колосок» 

7. Пір’я. «Кривенька качечка» 

8. Ключик. «Пригоди Буратіно» 

9. Туфелька. «Попелюшка» 

10. Яйце. «Курочка Ряба»

VІ тур «Артистичний»

1.Заспівати пісеньку Колобка.

"Я Колобок, Колобок,

по засіку метений,

на яйцях спечений.

Я від діда втік,

я від баби втік,

я від зайця втік,

а від тебе, вовка,

втечу й поготів!" 

2. Які слова кричав півник, коли його викрала лисиця?

"Котику-братику,

несе мене лиска

по каменю-мосту

на своєму хвосту.

Порятуй мене!"

3. Яку пісню співала мати Телесику?

"Івасику- Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити!"

4. Яку пісеньку співав табунок каченят Кривенькій Качечці?

"Онде наша діва,

онде наша іва,

на метеному дворці,

на тесаному стовпці.

Кужілочка шумить,

веретенце дзвенить.

Скиньмо по пір 'ячку,

нехай летить з нами!"

5. Якою пісенькою відлякувала Коза-Дереза своїх ворогів?

"Я коза-дереза, за три копи куплена,

півбока луплена!

Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами,

ніжками затопчу,

хвостиком замету,

тут тобі й смерть!"

6. Яку пісню співала мама-коза своїм козенятам? 

Козеняточка, мої діточки,

Одмикайтесь, одчиняйтесь

Ваша матінка прийшла,

Молочка вам принесла.




VІІ тур «Хто швидше?» 

Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки. («Оленка та її братик Іванко», «Гуси-лебеді»).

VІІІ тур «Телеграма від казкового героя» 

На наше свято ми запрошували багато різних казкових героїв, але, нажаль, не всі вони змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми. 

1. Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромлюся своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя ) 

2. Не можу приїхати. Затопив піч, потрібно пекти пироги. (Півник)

3. Дуже засмучена, але мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба ) 

4. Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. ( Півник ) 

5. Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. ( Коза –Дереза ) 

6. Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат ) 

7. Купив насіння, потрібно посадити на городі. (Дід із казки «Ріпка»)

8. Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить ) 

9. Прийти на свято не зможу. Ми з друзями у дорозі. Ідемо до Бремена. (Собака)

10. Прибути до вас не можу. За мною женеться вовк і гукає «Ну постривай!» (Заєць) 

Підведення підсумків вікторини. Нагородження переможців.

Вчитель. Сьогодні ми побачили, як багато казок ви знаєте. Казка — це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Вивчайте казки, переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, нехай сіють доброту і мудрість, вчать, як треба по правді жити.

Виходить Казка. 

Казка.

От і настав час повертатись мені в своє королівство. А ввечері, коли ви будете лягати спати, ми знову зустрінемось. До зустрічі!

Немає коментарів:

Дописати коментар