четвер, 2 лютого 2017 р.

Першокласна подорож (Ранок казки для учнів першого класу)


Тема. Першокласна подорож.

Мета. Удосконалювати вміння інсценізувати народні казки; розвивати творчі здібності дітей, виховувати почуття колективізму, згуртованості.

Обладнання. Музична апаратура, карта подорожі, потяг, костюми казкових героїв. На дошці - карта подорожі, потяг.

Учитель. Сьогодні наші першокласники прийшли на своє перше свято. І зветься воно – першокласна подорож, тому що на святі ми будемо подорожувати різноманітними містечками, станціями та зупинками. А щоб ми змогли повсюди побувати, усім потрібно дуже гарно працювати. Для подорожі у нас є ось така карта і, звичайно ж, чарівний потяг. Керувати потягом буде Мирослава Леонідівна. Отож, усі сідаємо в потяг і …поїхали.

(Звучить музика)

Містечко розумників

Ведучий. Перша наша зупинка – це містечко Розумників. Через це місто можуть проїхати тільки дуже уважні дітки. Отож підніміть очки вгору й уважно погляньте на гусеницю, яка несе цифри. (Учні знаходять помилки в розміщенні цифр). А раз ви так гарно знаєте цифри, то зможете відповісти на запитання, які підготували вам мешканці цього містечка.

Входить Фея Розумниц.

- Доброго дня, дітки. Я – Фея Розумниця. Ось вам мої завдання. 

- Скількох звірів зустрів Колобок у лісі?

- Скільки тварин тягло ріпку?

- Скільки мешканців було у Рукавичці?

- Скільки козенят було у матері-кози?

- Скільки яєць знесла Курочка Ряба?

У нашому містечку, як і у всіх інших, є ярмарок. Послухайте, що тут продається, і здогадайтеся, хто ж продавець.

Продається пишний хвостик модницям на диво.

Продається гарний хвостик, купуйте сміливо.(Лисиця)

Продається біла шубка, легка, мов пушинка,

Тепла, як у хаті грубка, гарна, як сніжинка. (Заєць)

Ось продаємо голочки й купим собі піджачки. (Їжаки)

Ох, не хочу вже співати, хочу голос свій продати,

А куплю магнітофона, під’єднаю мікрофона… (Соловейко)

Продаю я мишоловки, мишеня самі ловіть!

Буду лиш сметанку їсти й молочко із блюдця пить. (Кіт)

Досить вже мене жаліти, хочу я розбагатіти – 

Ключик золотий продам і тоді на заздрість вам

Буду жити у багатстві. (Буратіно)

Молодці, ви справилися із усіма завданнями, які чекали на вас у містечку Розумників. До побачення. (Фея виходить)

Ведуча. А ми з вами сідаємо в потяг і рушаємо далі. (Звучить музика). 

Станція казкова

Казка

Здрастуйте, хлопчики і дівчатка.

Я – українська наша казка,

Прийшла із глибини віків.

В мені і правда, й мрія, й ласка,

І дух народу не зітлів.

Я – ніби та жива криниця,

В якій ти не побачиш дна,

Лиш зіронька у ній іскриться,

Мов мрія людства чарівна.

Я зустріла вас на цій станції недаремно, бо ж хочу побачити, чи знаєте ви мої казки. Послухайте уривки з ваших улюблених казочок і скажіть мені їх назви.

- Був собі дід Андрушка, а нього – баба Марушка, а в баби – донечка Мінка, а в дочки – собачка Фінка, а в собачки – киця Варварка, а в киці - вихованка – мишка Сіроманка. («Ріпка»)

Що за хатка на узліссі?

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь, Кабан біжить,

Тут і Вовк іде, й Ведмідь,

Й кожен в хатці хоче жить. («Рукавичка»)

- Ні, дідусю, я не пила, я й не їла. Як бігла через місточок, вхопила кленовий листочок. Як бігла через грабельку, вхопила водиці крапельку. Тільки пила. Тільки й їла. («Коза-дереза»)

- Приплинь, приплинь до бережка, дам я тобі їсти й пити…(«Івасик-Телесик»)

- Далі казка ось така:

Знайшов Півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не працював. («Колосок»).

- Молодці, діти. Багато ви моїх казок знаєте. Я дуже задоволена вами. 

Той, хто народні казочки читає, 

Він ніби із джерельця воду п’є.

По вінця серце й розум напуває,

Бо давня мудрість у казках тих є.

Ведучий 

- Казко, учні 1 класу мають для тебе сюрприз. Залишайся з нами. (Казка сідає до учнів)

- Діти, ви, звичайно ж, любите казки. А чи знаєте ви казку «Колобок»?

- Хто спік Колобка?

- Дуже багато звірів хотіли його з’їсти, напевне, він був… (смачний).

- Казка закінчується весело чи сумно?

- Чому сумно, як ви гадаєте? (Тому що Лисичка з’їла Колобка).


Сьогодні учні першого класу підготували вам свою казочку про Колобка. Наша казка закінчується добре. А вся причина в тому, що Колобок наш ходив до школи і був розумний. Отож, зустрічайте Колобка! 

Колобок (весело). 

Я по засіку метений, я на яйцях спечений, 

Я від баби утік, я від діда утік...

Вибігає на стежину Зайчик.

Колобок (сміливо). Ой, ти хто?

Зайчик

Я зайченятко, зайченя, я довгі вуха маю,

Нікого в світі не боюсь, хоч всі мене лякають.

Зайчик. Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

Колобок). Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.

Зайчик. Е-е, ні. Ти ж сучасний Колобок, ходиш до школи, все знаєш. Дай правильну відповідь на запитання, тоді й відпущу. Яка шубка в мене літом, а яка зимою?

Колобок. Літом у тебе шубка сіренька, а зимою біленька.

Зайчик. Правильно. Ну, раз ти відповів на питання, то йди собі своєю дорогою.

Колобок (весело). 

Я по засіку метений, я на яйцях спечений, 

Я від баби утік, я від діда утік...

Вибігає з лісу злий Вовк просто на стежину до Колобка.

Колобок (сміливо). Ти хто такий?

Вовк (грізно).

Я вовчок-третячок, маю довгий язичок.

Я зайчатини шукаю, раз нема — тебе спіймаю.

Пауза.

Вовк. Колобок, Колобок, я тебе з'їм!

Колобок (тремтячи). Не їж мене, Вовчику-братику. Я тобі пісеньку заспіваю.

Вовк. Е-е, ні. Ти розумний Колобок. Полічи до десяти, буду слухать залюбки.

Колобок (впевнено). Один, два, три, чотири, п'ять...

Вовк (зненацька перебиває). Вийшов зайчик погулять. А ти випадково не бачив тут Зайчика?

Колобок (впевнено). Бачив. Він побіг он туди.

Колобок показує у бік, протилежний тому, куди побіг Зайчик. Вовк не слухає, як Колобок продовжує рахувати, й щоду¬ху мчить за зайцем.

Куди, ти, Вовчику-братику?

Вовк (на бігу промовляє). Ніколи мені твою лічбу слухати, мені потрібно Зайчика наздоганяти!

Іде Колобок далі й співає свою пісеньку.

Колобок (весело). 

Я по засіку метений, я на яйцях спечений, 

Я від баби утік, я від діда утік...

Виходить із лісу Ведмідь, і просто до Колобка.

Ведмідь (ліниво). 

Я ведмедик вайлуватий, ну, а влітку, навпаки, 

Їм малину залюбки. 

А коли її нема, з'їм охоче колобка.

Колобок (з острахом). Не їж мене, Ведмедику, я тобі піс¬ню заспіваю.

Ведмідь. Е-е, ні. Пісень, танців я не люблю. Ти краще мені про малину розкажи. Може, солодше на душі стане.

Колобок (чітко ü святково). 

Через поле і долину в'ється стежечка в'юнка.

На галявині малина солоденька та смачна?

Ведмідь (задоволено). Чудовий віршик. Іди собі далі та лихим звірям на зуб не попадайся. А я піду галявину з малиною шукати.

Колобок (іде по дорозі та співає).

Я по засіку метений, я на яйцях спечений, 

Я від баби утік, я від діда утік...

Вибігає з лісу Лисичка, та просто до Колобка.

Лисичка (улесливо). 

Я лисичка, я сестричка.

Дуже гарна в мене звичка.

Я знайомлюсь з багатьма,

Проте друзів все катма.

Пауза.

Лисичка. Колобок, Колобок я тебе з'їм. 

Колобок (з острахом). Не їж мене, Лисичко-сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.

Лисичка (лукаво). Ану, заспівай!

Колобок (співає веселу пісеньку «Чого вчать у школі» на муз. В.Шаїнського) 

До п'яти додати два, 

По складах читать слова 

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі. 

Вміти книжку берегти, 

Бути чемними завжди 

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі. 

Лисичка (із цікавістю). Хіба ти й справді вмієш читати, писати й рахувати?

Колобок (із гордістю). Так, звичайно.

Лисичка (зацікавлено). Візьми мене до своєї школи. Я теж хочу всьому навчитися. А головне—знайти вірних друзів. У мене їх чомусь зовсім немає.

Колобок (весело). Гаразд! Ходім! 

Ведучий

Ось так закінчується казочка про сучасного Колобка. А час перебування нашого потяга на станції Казковій обмежений, тому сідаємо зручно і їдемо потягом на наступну зупинку. (Звучить музика)

Мовна зупинка

1 учень.

Мов багато є у світі,

І це знають усі діти.

Є і польська, і англійська,

І китайська, і російська.

Та найкращая для всіх

Мова та, що є у них.

2 учень.

Буду я книжки читати,

Буду я пісні співати.

Буду вчити мову дідуся,

Матінки, бабусі й татуся.

Входить Королева слів

Королева. Хтось мене тут кликав?


Ведуча. Та ми ніби нікого й не кликали.

Королева. Як то не кликали? Ввійшли в моє королівство, такі гарні слова читали і не кликали…

Ведуча. В чиє королівство?

Королева. Та роздивіться ж нарешті. Ви потрапили в величезну мовну країну. А я – Королева Слів.

Ведуча. Вибачте, Ваша величність! Ми якось розгубились і зразу не зрозуміли. Ой, а що це за місток? Тут якісь сходинки…

Королева. Авжеж! Не потрудившись, не зможеш вийти через цей місток з мого Королівства. Тому – ось вам моє перше завдання.

- Назвати якнайбільше слів на букву М. (Відповіді учнів).

- Молодці! Початок зроблено. А тепер нове випробування! З букв одного слова скласти й записати інші слова. ТРАНСПОРТ (спорт, рот, торт, порт, рано, сорт, роса, тост, тато, сон).

- І з цим завданням ви гарно впоралися. Тоді останнє моє завдання. Розкажіть скоромовки, які ви знаєте. (Відповіді учнів).

Ведуча. Цікаво у вас тут, шановна королево, але наш час закінчується. Потрібно рушати далі.

Королева. Я не прощаюсь з вами, бо ми дуже часто будемо зустрічатись на сторінках книг. До нових зустрічей. (Королева виходить)

Ведуча. А ми продовжуємо нашу першокласну подорож. (Звучить музика)

Станція «Школярик»

Загадка

Хто кричав тут, хто сміявся?

Хто у ігри з вами грався?

Я - принцеса вередлива.

Я примхлива і зрадлива.

Я наказувати звикла,

Я на цьому стерла ікла.

І мені веліла фея

Вас усіх тут потримати

І в дорогу не пускати.

Ведучий

Хто тут знову заважає? Нас в дорогу не пускає? Звільніть нам шлях!

Загадка

Так просто цю станцію я не залишу.

Спочатку завдання вам дати я мушу.

Ведучий

Ну що, згодні, малята? Виконаємо завдання, щоб продовжити нашу подорож?

Загадка

Тоді ось вам мої запитання:

- Для чого людині гребінець? (Розчісуватися)

- Що люблять смоктати малюки?(Соску)

- Як називається їдальня для птахів?(Годівничка)

- Про нього кажуть «клишоногий». (Ведмідь)

- Мишка Джері, а кіт? (Том)

- Якого звіра звали Гена? (Крокодила)

- Чоловік з мотором? (Карлсон)

- Прізвисько ведмедика Вінні? (Пух)

- Як називається ніс у слона? (Хобот)

Молодці, ви гарно впоралися із цим завданням. Я вас більше не затримуватиму. Ласкаво прошу на станцію «Школярик».(Виходить)

Ведучий

А на цій станції один хлопчик першокласник Миколка збирався до школи. Послухайте про нього історію.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку.

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедики, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину, мило.

Вже й надворі звечоріло.

- Як ви гадаєте, чи все це потрібно Миколі у школі?

Учитель вдруге читає вірш, а діти хлопками в долоні відмічають, що у школі потрібне, а що ні.

- А зараз відгадайте загадки від хлопчика Миколи. Так як ми знаходимося на станції «Школярик», то й загадки вам будуть шкільні.

- Хто загадку відгадає, зразу руку піднімає.

Невелика хатка, там живуть малятка,

Ми їх, гостроносих, у портфелі носим. (Олівці)

Маленьке, сіреньке, по полю стрибає.

Проріхи-горіхи мерщій витирає. (Гумка)

Грамоти не знаю, а цілий вік пишу. (Ручка)

Рівно риску провести і квадратик спробуй.

Та візьми спочатку ти цю пряму особу.

Натиск витримає стійко впевнена струнка …(Лінійка)

Чистенькі віконця сміються до сонця.

Діточки довкола, це наша люба…(Школа)

Ведучий. А зараз надійшов час позмагатися.

1. Змагання спритних. До двох паличок прив’язують кінці шестиметрового шнура. Посередині закріплена кольорова стрічка. Одну паличку тримає один учень, а другу – інший. За сигналом удвох починають намотувати шнур на свою паличку. Перемагає той, хто швидше накрутить його до середини.

2. Прочитати слово, прикріплене на спині у товариша.

3. Гра «Впізнай мене». Учень із зав’язаними очима намагається впізнати свого однокласника.

- Сподобалось вам на станції «Школярик»?

- Але ж нас чекає ще музична галявина. Тому рушаймо далі. (Звучить музика)

Музична галявина

Ведучий 

- Ось ми і прибули на кінцеву зупинку нашої подорожі. А так як ця зупинка – музична, то запрошуємо наших першокласників виконати улюблену пісню.

Виконання учнями пісні.

- Ось і закінчилася наша подорож, і ми знову повертаємося у наш світлий клас. Ви, дітки, молодці, змогли здолати всі перешкоди. Хай вас усіх єднає міцна дружба, а поперу чекає лише веселе шкільне життя. (Звучить музика).

Немає коментарів:

Дописати коментар